Wsporniki siodła
-
WSPORNIK SIODŁA GIANT D-FUSE KARBON
Normalna cena: 159,00 zł
Cena Promocyjna 135,15 zł
Brak w magazynie
-
SZTYCA PODSIODŁOWA KELLYS CRX/URB 30 CZARNA 31.6 400mm
Normalna cena: 65,00 zł
Cena Promocyjna 52,00 zł
-
WSPORNIK SIODŁA KELLYS ACTIVE XC 70 CZARNY 017 400mm/30,9mm
Normalna cena: 79,00 zł
Cena Promocyjna 63,20 zł
Brak w magazynie
-
OBEJMA PODSIODŁOWA KELLYS HEX PIN 31,8MM
Normalna cena: 21,00 zł
Cena Promocyjna 16,80 zł
Brak w magazynie
-
SZTYCA PODSIODŁOWA KELLYS CRX/URB 30 CZARNA 27.2 x 400mm
Normalna cena: 79,00 zł
Cena Promocyjna 63,20 zł
-
SZTYCA PODSIODŁOWA KELLYS CRX/URB 30 CZARNA 30.9 x 400mm
Normalna cena: 79,00 zł
Cena Promocyjna 63,20 zł
-
OBEJMA SIODŁA GIANT 31,8 Z MOCOWANIEM DO BAGAŻNIKA
Normalna cena: 35,00 zł
Cena Promocyjna 29,75 zł
Brak w magazynie
-
WSPORNIK SIODŁA KELLYS CRX 70 31,8mm
Normalna cena: 109,00 zł
Cena Promocyjna 87,20 zł
Brak w magazynie
-
WSPORNIK SIODŁA KELLYS CRX 70 31,8mm
Normalna cena: 109,00 zł
Cena Promocyjna 87,20 zł
Brak w magazynie
-
WSPORNIK SIODŁA GIANT CONNECT 30,9x400mm
Normalna cena: 89,00 zł
Cena Promocyjna 75,65 zł
Brak w magazynie
-
WSPORNIK SIODŁA GIANT CONNECT 27,2x400mm
Normalna cena: 79,00 zł
Cena Promocyjna 67,15 zł
Brak w magazynie
-
WSPORNIK SIODŁA KELLYS CRX/URB 30 SILVER 400/30,9 mm
Normalna cena: 59,00 zł
Cena Promocyjna 47,20 zł
Brak w magazynie
Wsporniki siodła
Siodło to niezbędny element każdego roweru, jednak oprócz niego konieczna jest także sztyca podsiodłowa nazywana również wspornikiem, dzięki której możliwe będzie zamocowanie siodła do ramy roweru. Ten niepozornie wyglądający element pełni więc bardzo ważną rolę i z tego też względu powinien być odpowiednio dobrany, aby umożliwiać bezproblemową regulację siodła, co ma ogromny wpływ na komfort podczas jazdy, a także na zdrowie rowerzysty. Warto więc zapoznać się z naszą ofertą wsporników pod siodłowych i zakupić odpowiedni model dopasowany do własnych potrzeb i wymagań.
Czym jest wspornik siodła i jaką funkcję pełni w rowerze?
Sztyca rowerowa to element, który zazwyczaj występuje w formie rurki, zakończonej specjalnym elementem montażowym, który pozwala na przymocowanie siodełka do sztycy, a także jego regulację w płaszczyźnie przód tył oraz ustawienie kąta nachylenia siodła względem poziomu. Po zamocowaniu siodła do wspornika, montowany jest on w ramie, a wysokość siodła, regulowana jest poprzez jego wysunięcie. Za utrzymywanie siodła na ustalonej wysokości odpowiedzialna jest obejma oraz zacisk, które znajdują się na samym końcu tej części ramy, w której osadzona jest sztyca podsiodłowa.
Wspornik siodła oprócz tego, że pozwala na montaż siodła oraz jego regulację, pełni również inną ważną rolą, o której wiele osób nie wie. Sztyca to element, który zapewnia komfort podczas jazdy, dzięki temu, że amortyzuje wszelkiego rodzaju wstrząsy, które przenoszone są przez ramę roweru na siodło. Dzięki temu jeżdżąc w pozycji siedzącej na rowerze, możemy czuć się dużo bardziej komfortowo. Warto zaznaczyć, że im większa część sztycy jest wysunięta z ramy, tym lepszą amortyzację zyskujemy.
Jakie są rodzaje sztycy podsiodłowych?
Standardowa sztyca podsiodłowa nie charakteryzuje się niczym nadzwyczajnym, ponieważ jest to dość prosty w budowie i działaniu element. Obecnie jednak można znaleźć w sprzedaży wiele innych rodzajów wsporników podsiodłowych, które oprócz swojego podstawowego zadania pełnią również inne ciekawe funkcje.
Sztyce podsiodłowe amortyzowane to rozwiązanie, które znajduje zastosowanie szczególnie w przypadku tych osób, którym zależy na jak najlepszej amortyzacji siodła podczas jazdy. Tego typu wsporniki różnią się znacząco od standardowych sztyc, ponieważ w ich górnej części znajduje się mechanizm amortyzujący wszelkie drgania i nierówności, po jakich przejeżdża rower. Dzięki temu można poczuć się dużo bardziej komfortowo podczas jazdy, co ma szczególnie duże znacznie w przypadku długich tras pokonywanych po niezbyt równiej nawierzchni.
Innym rodzajem wspornika siodła jest tzw. sztyca regulowana, która nie posada amortyzacji, jednak jej dodatkową funkcją jest to, że umożliwia ona regulację wysokości siodła podczas jazdy za pomocą specjalnej manetki zamontowanej najczęściej na kierownicy. Rozwiązanie to sprawdza się najlepiej w przypadku wyczynowych odmian kolarstwa górskiego, kiedy to na podjazdach siodło musi być ustawione odpowiednio wysoko, aby wykorzystać w pełni siłę mięśni nóg, z kolei na zjazdach opuszcza się je, aby umożliwić skuteczniejsze amortyzowanie przeszkód nogami i uniknąć zaczepiania ciałem o siodełko na stromych zjazdach.
Czym kierować się podczas zakupu wspornika siodła?
Szukając odpowiedniego wspornika siodła, należy określić to, czego oczekujemy od tego elementu. Jeśli nie mamy żadnych dodatkowych wymagań, wystarczające będzie kupienie standardowej szyty, która umożliwi regulację pochylenia siodła oraz jego odległości od kierownicy. Jeśli priorytetem jest dla nas komfort podczas jazdy, możemy zdecydować się na zakup sztycy amortyzowanej. Z kolei miłośnicy kolarstwa górskiego i jego grawitacyjnych odmian powinni rozważyć zakup sztycy regulowanej, która w bardzo pozytywny sposób może wpłynąć na odczucia podczas jazdy, skuteczność pedałowania, a także na bezpieczeństwo na zjazdach. Bardzo ważne jest także to, aby wybrać sztycę o odpowiedniej długości oraz średnicy, która powinna być dostosowana do średnicy otworu w ramie, w jakim element ten będzie montowany.
W ofercie naszego sklepu z pewności każdy znajdzie wsporniki siodła dostosowane do własnych potrzeb i wymagań. Z tego tez względu zachęcamy do zapoznania się z naszą bogatą ofertą i do zakupów w naszym sklepie Mistral.