przerzutki

przerzutki

37 produkt(ów)

na stronę

37 produkt(ów)

na stronę

Przerzutki rowerowe

Napęd rowerowy to z pewnością jeden z najważniejszych elementów każdego roweru. To właśnie dzięki niemu możliwe jest napędzanie jednośladu siłą mięśni. Napęd rowerowy składa się z wielu istotnych elementów, ale jednym z najważniejszych jest oczywiście przerzutka. To właśnie ona odpowiada za zmianę przełożeń, czyli przenoszenie łańcucha z jednej zębatki na kolejną w celu dostosowania oporu, jaki odczuwamy podczas pedałowania. Dzięki temu można dostosować to, ile siły musimy włożyć w pedałowanie w zależności od tego, w jakim terenie poruszamy się rowerem i jakie jest nachylenie trasy. To sprawia, że jazda może być dużo bardziej komfortowa i płynniejsza.

Rodzaje przerzutek rowerowych

Przerzutki rowerowe można podzielić na dwa główne rodzaje. Są to przerzutki przednie oraz tylne. W obu tych przypadkach ich zadanie i sposób działania jest praktycznie taki sam, a różnią się one budową oraz przeznaczeniem, ponieważ przerzutka przednia stworzona jest z myślą o współpracy z kasetą lub wolnobiegiem, z kolei przerzutka przednia współpracuje z zębatkami znajdującymi się na korbie roweru. Przerzutka tylna znajduje się w zdecydowanej większości współczesnych rowerów, z kolei przerzutka przednia jest nieco mniej popularna, szczególnie w przypadku bardziej zaawansowanych rowerów, w których zastosowano napęd o przełożeniu 1x11, 1x12 czy też 1x13.

Przerzutki do roweru MTB i szosowego

W zależności od tego, czy mówimy o rowerze górskim, czy szosowym, przerzutki stosowane w tych jednośladach mogą się znacząco różnić. Nie bez powodu wielu producentów zdecydowało się na stworzenie osobnych grup przerzutek to tych dwóch różnych zastosowań. Przerzutki do roweru MTB charakteryzują się nieco bardziej wytrzymałą konstrukcją niż modele szosowe. Ponadto wyposażone są one w dużo mocniejszą sprężynę lub też specjalne sprzęgło, które pozytywnie wpływają na sztywność przerzutki i siłę, z jaką napięty jest łańcuch, dzięki czemu redukują do minimum jej podskakiwanie na nierównościach. Przerzutki szosowe są nieco delikatniejsze, lżejsze oraz mają słabszą sprężynę, co powoduje, że nie nadają się do stosowania w ciężkim terenie, ale za to ich kultura pracy jest dużo lepsza, ponieważ działają płynniej i z dużo mniejszym oporem.

Jak dbać o przerzutki rowerowe?

Przerzutka rowerowa to dość skomplikowany element, który do prawidłowej pracy wymaga dokładnej regulacji oraz stałego dbania o jego czystość czy też prawidłowego użytkowania. Stosując się do tych zasad, można skutecznie wydłużyć żywotność tego elementu oraz zmniejszyć jego awaryjność. Podczas zmiany przełożeń w rowerze bardzo ważną kwestią jest to, aby robić to w sposób delikatny, czyli nie naciskać zbyt mocno na pedały w momencie zmiany przełożenia. Dzięki temu łańcuch nie będzie tak mocno obciążany, co z pewnością pozytywnie wpłynie na jego żywotność oraz zużycie zębatek. Ponadto pilnowanie tego, aby przerzutka była czysta przed każdą jazdą to również bardzo ważna kwestia wpływająca na jej zużycie oraz kulturę pracy. Przerzutki rowerowe tylne nie będą również prawidłowo dziać w sytuacji, gdy będą nieodpowiednio wyregulowane. Z tego względu, jeśli czujemy, że przerzutka nie działa, tak jak powinna, warto ją wyregulować, co można zrobić samemu lub oddać rower do profesjonalnego serwisu. Dzięki temu nie tylko zwiększymy skuteczność zmiany przełożeń, ale także wydłużymy żywotność napędu.

Jakie przerzutki rowerowe można kupić w naszym sklepie Mistral?

W ofercie naszego sklepu Mistral każdy znajdzie przerzutki przednie oraz tylne, które idealnie wpasują się w wymagania i potrzeby każdego rowerzysty. Dostępne u nas przerzutki to produkty pochodzące najbardziej znanych i cenionych w branży rowerowej producentów. Dzięki temu można mieć pewność, że produkty te będą charakteryzowały się wysoką jakością wykonania i niezawodnością w każdych warunkach. Zachęcamy więc do zapoznania się z naszą ofertą i do zakupów na mistralsport.pl. Przed zakupem warto jednak wiedzieć, że przerzutka powinna być dobrana do rodzaju roweru, jaki posiadamy oraz napędu, w jaki jest on wyposażony. Szczególną uwagę należy zwrócić tutaj na ilość przełożeń, a w przypadku przedniej przerzutki także na sposób jej montażu oraz średnicę ramy w miejscu, w którym ma być ona zamontowana.